Wednesday, September 30, 2009

New Richard Schmid landscape book



Pin It

I'm trilled to read that a new book is coming from one of my favorite painters of all times, Richard Schmid. It is available for pre-order through his website.

This 11" x 14" book features over 300 images and it is the largest collection of Schmid’s landscapes ever compiled in one book. It is quite expensive ($75 for the softcover and $135 for the hardcover) but I've never regretted buying the also expensive Alla prima - All I know about painting which contains a wealth of information.

6 comments:

Sophie said...

Alla Prima staat al eeuwen op mijn verlanglijstje, maar de prijs houdt me tegen.....is het echt zo goed?

Erik said...

Hoi Sophie, ik heb ook lang tegen de prijs (De softcover is $49,95 via zijn website trouwens) aangehikt maar ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Ik ben een fan van zijn schilderstijl, als je dat niet bent is het misschien weer anders. Het is een boek dat je regelmatig weer eens kunt pakken en dan weer iets nieuws biedt. En als je het niks vindt (wat me sterk lijkt) kun je het altijd weer kwijt via Ebay.

rutger said...

ik heb zijn werk even bekeken, zit veel leerzaams tussen!
groeten van Rutger

Erik said...

Hoi Rutger, zijn dvd's, vooral November en June zijn ook erg de moeite waard trouwens.

Scott Ruthven said...

Richard's book "Alla Prima" is one of the best books on painting that I have ever read.

Erik van Elven said...

I agree Scott, well worth the (high) price.

Related Posts with Thumbnails